Sinterklaas en Kerst - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Inge Beek - WaarBenJij.nu Sinterklaas en Kerst - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Inge Beek - WaarBenJij.nu

Sinterklaas en Kerst

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

26 December 2013 | Aruba, Oranjestad

In Nederland gaat de tijd al veel te snel, maar hier op Aruba lijkt het nog veel sneller te gaan. Voor mijn gevoel zit ik pas een paar weken op dit prachtige eiland maar het zijn toch al echt bijna 5 maanden.
Het is tweede kerstdag, maar van een kerstgevoel is met deze temperatuur echt geen sprake. Aan het eiland ligt het niet, alles is prachtig versierd. Alle rotondes hebben een bepaald thema en zijn ’s avonds heel mooi verlicht, in de stad branden gezellige lichtjes en veel huizen zijn ook enorm versierd en verlicht, soms op het kitscherige af. Maar toch: 30 graden, een wit strand, palmbomen… het werkt voor mij allemaal niet echt mee aan de kerstsfeer.
Hier thuis heb ik niks versierd. Door de vele (onnodige) uitgaven door de gebreken aan het huis kan ik het geld even niet kwijt aan kerstspullen. Ik baal vreselijk dat ik alle mooie spulletjes die ik in Nederland had achter heb gelaten.
Vanaf morgen begint hier ook de uitverkoop van kerst, dus dan gaan we naar de winkel en gaan dan maar van alles kopen, zodat ik volgend jaar wel een kerstboom in mijn huis heb en het huis een beetje kan versieren.
Tomesh is vorige week aangekomen dus met mijn verjaardag, kerst en ook met oud en nieuw zijn we gezellig samen. Verder vieren we kerst met vrienden hier, dus we amuseren ons wel.

Sinterklaas is hier inmiddels ook hier weer vertrokken, al heb ik dit jaar geen glimp mogen opvangen van die oude man. Het enige wat ik heb gehoord zijn de verhalen van collega’s en vrienden, want bij ons op school kwam Sint met zijn pieten alleen in de eerste en tweede klas. Het schijnt er nog net zo aan toe te gaan als heel lang geleden in Nederland: veel bangmakerij voor de kinderen. ‘Stoute’ kinderen moeten naar voren komen en er wordt gedreigd dat ze in de zak (of in de auto, als Sint deze bij zich heeft) mee moeten naar Spanje. Soms gaat het zo ver dat de kinderen daadwerkelijk in de auto worden gezet of dat Piet dreigend met de zak naar het kind loopt, zodat het kind doodsbang is. De fijne sfeer die in Nederland heerst tijdens Sinterklaas is hier in elk geval ver te zoeken.
Wij hebben met de vierde en vijfde klassen zelf wat activiteiten georganiseerd. Zak pepernoten voor de kinderen erbij, en dat was onze Sinterklaasviering.

En zo is deze feestmaand ook alweer bijna ten einde. Wat we precies doen met oud en nieuw is nog niet helemaal duidelijk . Verder geniet ik nu lekker van de vakantie. Heerlijk om even niks te hoeven, al hebben we het de eerste week van de vakantie erg druk gehad met het opruimen en poetsen van het huis. Het hele dak werd vervangen en volgens de makelaar zouden we er geen last van hebben gedurende de drie dagen dat ze eraan zouden werken. Het werden 7 dagen en de regen die de afgelopen maanden in het regenseizoen niet was gevallen kwam precies in die dagen met bakken uit de lucht vallen. Ik kijk er niet eens meer van op dat dat gebeurt op het moment dat mijn dak open ligt… Er is blijkbaar nog geen einde gekomen aan de stroom van tegenslagen. Hopelijk wordt dat in het nieuwe jaar beter.

Verder genieten we deze vakantie lekker. We gaan lekker naar het strand en wandelen trouw 2 tot 3 keer per dag met Benji. Die vindt het ook wel fijn dat we met z’n tweeën zijn nu en dat we veel thuis zijn. Hij krijgt veel aandacht en dat doet ‘m goed: hij is een stuk rustiger. De puppy cursus begint ook te werken. Het blijft een drukke pup met ADHD-trekjes, maar zo lang hij genoeg aandacht en beweging krijgt is het meestal wel te doen. Verschillende mensen hebben me al gezegd dat ik eigenlijk een tweede hond moet nemen, dan kost het mezelf minder tijd en energie omdat de honden dan veel samen kunnen spelen. In het begin wuifde ik dat plan weg, maar inmiddels begin ik er over na te denken. Ik hou jullie op de hoogte!
Het lopen met Benji levert trouwens ook veel nieuwe en leuke contacten voor mij op, en leuke speelkameraadjes voor Benji.

Genieten jullie maar lekker van alle gezelligheid en warmte met alle vrienden en familie! Wij genieten hier van de warmte van de zon… ☺

Hele dikke kus,
Inge

  • 26 December 2013 - 16:22

    Papa En Mama:

    Ha lieve Inge,

    Een leuk verslag en wat een mooie foto's. Kerst met een beetje sneeuw zou hier ook fijner zijn voor de echte kerstsfeer, maar dat hebben we niet in de hand, maar 30 graden lijkt me inderdaad raar met kerst.
    Tot gauw.

    Papa en mama.
















  • 26 December 2013 - 16:44

    Rina:

    Hoi Inge,

    Het vuurwerk zal vast en zeker spectaculair op Aruba zijn.
    Ik zie je al met een heerlijke cocktail bij Moomba Beach genieten van het prachtige kleurenspel boven de zee.
    Geniet er van!
    Ps. Heb je ook al pastechi's gehad? Lekker hè!

    Groetjes,

    Rina

  • 26 December 2013 - 19:40

    Tonny En Pieter:

    Hoi Inge,

    Leuk weer van je te horen. trouwens wel wat laat maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag. De decembermaand is voor mij een drukke maand. En daarbij is ook nog de moeder van Rosita plotseling overleden. Nu lekker rustig. Hier zijn de temperaturen ook niet erg laag, maar 's avonds wel vroeg donker en dan gezellig de kaarsjes aan. Leuk dat Tomesh bij je is met deze dagen. En als snel komt de familie naar je toe. Kun je daarnaar uitkijken. Wij gaan in juni 2014 naar Indonesië. Pieter heeft me zover gekregen. Het allerbeste, lieve groetjes van Tonny en Pieter.
    P.S.Wat leuke foto's. Dat kun je je niet voorstellen als je het druilerige weer hier ziet.

  • 26 December 2013 - 23:30

    Agnes Hebben:

    Hallo Inge. Leuk om nog iets van je te horen, geniet maar van je vakantie,met zulke temperaturen zal dat geen probleem zijn, leuke hond die Benji, fijne jaarrwisseling en een goede start in 2014!!!
    grtjs. van Wiel en Agnes Hebben.

  • 27 December 2013 - 15:44

    Hans:

    Inge,

    Leuk om weer eens een verslag te lezen.
    Ik kan me voorstellen, dat vooral de Kerstdagen geheel anders zijn dan hier in Nederland. Gezien de witte stranden op Aruba echter heb jij meer een "witte Kerst" dan wij hier in Nederland.

    Groetjes en een goede roetsj naar het nieuwe jaar, waar niet het cijfer 13 in zit .....

  • 31 December 2013 - 10:04

    Tante MIEN En Oom WIM:

    Lieve Inge,Wat een leuk verslag weer.Wij wensen je een fijne jaarwisseling en een heel gelukkig en succesvol 2014. hopelijk kom je niet meer voor vervelende verrassingen te staan.
    heel veel lieve groeten uit Nunhem.

  • 01 Januari 2014 - 12:47

    Marjo:

    Hallo Inge,
    Ik wens je van harte een gelukkig en gezond 2014!
    Zon heb je genoeg zo te zien!
    Op die stranden ben ik echt jaloers!
    Groetjes, Marjo.

  • 23 Januari 2014 - 11:47

    Tonny En Pieter:

    Hoi Inge en familie,

    Hoe is het daar samen? Ik had een app gestuurd, maar ik weet niet of Mam die ontvangen heeft. Zij reageert in ieder geval niet. Hebben jullie al samen iets kunnen ondernemen? Veel plezier nog samen. Liefs Tonny en Pieter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Welkom op mijn waarbenjij.nu website! Het is zover. Op 1 augustus 2013 zal ik voor drie jaar naar Aruba vertrekken om te gaan werken in het onderwijs. Dit ga ik doen in Oranjestad, de hoofdstad van dit eiland op de Nederlandse Antillen. Omdat ik jullie graag op de hoogte wil houden van al mijn bezigheden en ontwikkelingen op dit 'One Happy Island', zal ik op deze site een blog bijhouden. Ik vind het erg leuk om ook te horen hoe het met jullie gaat, dus laat vooral een berichtje achter bij mijn blogs!

Actief sinds 24 Juni 2013
Verslag gelezen: 726
Totaal aantal bezoekers 31751

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 31 Juli 2016

Aruba

Landen bezocht: